Eka viikko on hurahtanut vauhdikkaasti. Nyt olen Porrinon asemalla (07.18) odottamassa seuraavaa junaa. Paikka on jumalaton tuppukyla. :D Tosin niilla on juuri uusitut kyltit juna asemalla.

Tormasin matkalla moniin todella ystavallisiin ja avuliaisiin ihmisiin, vaikka emme yhteista kielta jakaneetkaan. (niinku olin matkalla juna-asemalle takaisin, koko bussi ohjeisti mihin suuntaan menna, kun jain siita pois)

 

Porto oli yllattavan iso petymys. Ei oikein mitaan, ja kaikki hostellit tays, joten lahden takaisin kun ei budjetti kesta toista hotelli yota. Rahan kanssa oli vahan haikkaa, mut onneksi se selvisi silla, etta automaatti oli tyhja. ma kerkesin jo saikahtaa, kun ei ollu mitaan selitysta sille miksen saanut nostettua kuin tietyn summan. Kun en osaa Portugalia.

Sitten kun olen palaamassa Madridiin, ni piti odottaa kansainvalisen lipunmyynnin tuloa lounaalta, ni odottelin siina vieressa ja istuin lattialla (olin koko paivan kantanut rinkkaa selassa) Ni mua tultiin haatamaan pois asemalta, et voi vain hengailla siina. Totesin vain, etta odotan lipunmyynnin aukeamista tassa, ni sain viela muutaman minuutin armonaikaa. No onneksi oli riittavan pitkat minuutit etta se myynti piste aukesi ja sain sen lipun. Porto on kylla kaunis kaupunki, mutta siina kun paivan kiertelin siella sun taalla ohjeiden mukaan, ni aikalailla kaikki tuli nahtya. Ei se Porto ole niin iso mesta. taalla on +24 lamminta ja pilvista, ni on huomattavasti kylmempaa ku muualla.

 

josta tuli mieleen, etta junien ilmastointiin ei kannata luottaa, italiassa katsoin ilmastoitu juna, ihanaa ni eihan se ilmastointi riittanyt mitenkaan kun oltiin kuin sillit purkissa siella. Portugalissa taas ilmastointi puhalsi niin kylmaa ilmaa etta takki paalla oli niin jaassa etta tarisin koko 2h matkan.

Laskeskelin kokonais budjettia tallahetkella ja olen silti viela 51,6€ plussalla, vaikka olin hotellissa, olen saanut hyvin saastettya aiemmilta paivilta. (onhan se painokin pudonnut lahto paivasta 3kg) Mut olen tosi tyytyvainen etta olen plussalla vaikka kavin sen yon siella hotellissa viettamassa.

Hartiat on pikkusen jumissa kun on koko paiva kantanut rinkkaa selassa pitkin kaupunkia. Nyt on sit kirjakin luettu (eka kirja englanniksi ikina) (mita on muuten murmured suomeksi?) Se esiinty erittain useasti siina kirjassa. Ei onneksi ollut ymmartamisen kannalta merkittava sana.

Olen muuten huomannut etta euroopassa kaytetaan todella paljon Junan pillia. Toki taalla on ihan kasittamaton maara puomittomia risteyksia, mut silti. Nyt on sit se 1gb kortti tays kans. toki siella alla oli paljonkin kuvia, mut on siella varmaan n. 100 munkin kuvaa. No on viela yksi kortti jaljella, ja aina voi ostaa uusia.

Tuossa kun palasin takaisin Madridiin, ni ekalla junamatkalla. (halki portugalin) sain vieruskaveriksi sitten aijan joka diggas Jenifer lopezia ja laulo sitten suurimman osan matkasta (kesti 2h) sita yhta ja samaa biisia ja yhta ja samaa kohtaa aina uudelleen ja uudelleen aaneen. (tai siis niin lujaa, etta ma kuulin sen)

Ma olen muuten varmaan tosi vaarallinen henkilo. ensin kun tulin portugalin puolelle, nousin junaan ja piletti tarkastaja naki mun interrail passin, ni se soitti poliiseille jotka tuli seuraavalta asemalta kyytiin tarkistamaan mun passin. Ei ne kenenkaan muun katsonu, ja jaivat heti seuraavalla asemalla pois kyydista. Sitten kun lahdin Portosta, ni asemalla, juuri kun paasin istumaan lipun tarkastajat tulee katsomaan, etta mulla on asiallisesti liput. No olihan ne, mut eipa ne taaskaan muilta katsoneet lippuja, vasta junan konnari tarkisti sitten meilta kaikilta liput joskus tunnin paasta (en katsonut kelloa)

Eli, en taida saada vuoden reissaajan palkintoa :D

Kohta paasee nukkumaan, kun juna tulee kello on 22.12 ja juna lahtee 23.35 Mut ei taalla voi luottaa juniin, jokainen juna on oll myohassa mihin olen mennyt. Sit paaset ajoissa junaan jos se on sen lahtopiste. Muuten ne on aina myohassa, niinku tamakin juna lahti vasta 00.00 (eli Suomen aikaan 02.00)